Nissan Forum banner

Czujnik położenia wału korbowego

13K views 24 replies 7 participants last post by  mviverma1  
#1 ·
Niedawno wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, ponieważ mój samochód uruchamiał się tylko rano lub po kilku godzinach postoju po krótkich przejażdżkach. Jednak po wymianie czujnika samochód uruchomił się od razu, ale po dwukrotnym uruchomieniu i wyłączeniu silnika, nie chciał się ponownie uruchomić. Poszedłem i kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego i nadal zachowuje się tak, jakby chciał się uruchomić, ale tego nie robi. Te same objawy, które miałem wcześniej. Jakieś sugestie?
 
#3 · (Edited)
To jest Nissan Altima 2.5L z 2006 roku - Ma 114 000 mil. Korekta, wymieniłem tylko czujnik wałka rozrządu (Valucraft zakupiony w AutoZone), który znajduje się z przodu silnika w pobliżu obudowy filtra powietrza. Mam roczną gwarancję na zwrot części i albo wymianę, albo zwrot pieniędzy. Mój brat, który jest mechanikiem w Hondzie, powiedział, że powinienem wymienić czujnik wałka rozrządu, ponieważ mój samochód uruchamiał się tylko rano lub po kilku godzinach po krótkich przejażdżkach. Potem pewnego dnia w ogóle nie chciał się uruchomić. Ponownie go wymieniłem, uruchomił się dwa razy, po wyłączeniu go po raz drugi, znowu nie chciał się uruchomić. Te same objawy, poszedłem i wymieniłem część, którą właśnie kupiłem i nadal nie chce się uruchomić.
 
#5 ·
Wyświetlał losowy kod P0300. Więc wymieniłem wszystkie świece zapłonowe, cewki zapłonowe i czujnik MAF. Nadal brak rozruchu, co doprowadziło mnie do czujnika wałka rozrządu. To pierwszy raz, kiedy spotykam się z tym problemem. Czy te czujniki są do bani? Czy powinienem wymienić je oba i mieć nadzieję, że to naprawi problem?
 
#9 ·
Wymieniłem oba czujniki na części z rynku wtórnego i zadziałało za pierwszym razem, a potem ten sam problem. Więc zwróciłem części z rynku wtórnego i kupiłem dwa oryginalne czujniki wału korbowego/wałka rozrządu Nissana i od tego czasu mój samochód działa. Wał korbowy nie był łatwy do wyjęcia, ale cieszę się, że to zrobiłem. Teraz znów jeżdżę!
 
#12 ·
Czy ktoś zna numer zestawu OEM Nissana? Chcę wymienić swój i złożyłem zamówienie w Nissanie. Problem w tym, że chcą 126 za każdy czujnik, ale kiedy nalegałem, że istnieje zestaw, który zawiera oba w lepszej cenie, facet nie miał pojęcia. Nakłoniłem go do zadzwonienia do Nissana US po sprawdzeniu na Amazon i znalazł numer części zestawu, kosztuje tylko 56 $. Czy to rzeczywiście zawiera oba, czy powinienem powiedzieć dwa czujniki, ponieważ są takie same? Facet z salonu nie był pewien. Dowiem się w środę, kiedy przyjedzie. Ból, jeśli to tylko jeden, ponieważ będę musiał czekać, aż zamówi kolejny.
 
#13 ·
Zestaw naprawczy czujnika używany w silniku QR25DE to Nissan P/N: 23731-6N225. Zawierał on zarówno czujnik położenia wału korbowego, jak i czujnik położenia wałka rozrządu. Chociaż oba wyglądają podobnie, czujnik w zestawie z białym znakiem farby to czujnik położenia wału korbowego.
 
#14 ·
Dzięki za odpowiedź smj. Mój X-Trail 06 został zmontowany po pierwotnej dacie wezwania do serwisu, więc ma zaktualizowaną część. Ale ma już prawie 10 lat, a w sobotę, w bardzo upalny dzień, zgasł podczas jazdy, co było po raz pierwszy. Po prostu zgasł. Skierowałem się na pobocze i zatrzymałem. Próbowałem uruchomić ponownie, ale nic z tego. Sprawdziłem pod maską. Wszystko w porządku. Postanowiłem poczekać 5 minut, a potem uruchomił się bez problemu. Więc w końcu mogłem użyć swojego urządzenia bluetooth w moim własnym pojeździe. Kod błędu czujnika wału korbowego to p0335. Od czasu wyczyszczenia kodu i powiązanego z nim raportu o incydencie, nie powrócił, nie zgasł i jeździ dobrze. Jedyną rzeczą, którą zauważam, jest nieco większa wibracja na biegu jałowym. W każdym razie nie lubię zostawiać spraw nierozwiązanych, więc wymienię go i czujnik wałka rozrządu. Miałem to zrobić sam, ale ze względu na oszczędności na częściach, myślę o zleceniu montażu u dealera. Myślę, że może przetestują więcej i dokonają przeglądu pojazdu z innym zestawem oczu. Czy ktoś ma pojęcie, ile godzin pracy w warsztacie zajęłoby to zadanie? Wygląda na to, że może być dość proste, po prostu zastanawiam się, jak trudno będzie wyjąć czujnik, gdy tak naprawdę nie można go zobaczyć i trzeba polegać na dotyku.
 
#16 ·
Dam ci znać jutro, kiedy części dotrą. X-traile w Kanadzie mają wszystkie ten sam silnik 2.5. Nie jestem pewien dlaczego, ale prawdopodobnie dlatego, że nigdy nie był sprzedawany w USA, nie ma tak wielu opcji źródeł części, a z własnych powodów, jeśli ta sama część jest używana w Sentra, Altimie, Frontierze lub Pathfinderze, ta sama część Nissana jest zawsze droższa. Zestaw tutaj jest dobrym przykładem. 56 za 2 oryginalne czujniki Nissana, vs. 262 + 15% podatku, jeśli kupowane osobno. Jestem więc szczęśliwy, że dzięki czytaniu postów tutaj wiedziałem, że istnieje, i z odrobiną nalegania udało mi się skłonić gościa od części do znalezienia i zamówienia jednego.
 
#17 · (Edited)
Hej Quad. Mój x-trail (06) miał czujniki wału korbowego i wałka rozrządu w starym stylu. To te z czarną plastikową częścią, która wsuwa się do silnika. Zaktualizowane czujniki Nissana mają metalową obudowę wokół czujnika.

Skończyło się na tym, że zdjąłem górną część obudowy filtra powietrza i odłączyłem ją od kolektora dolotowego. Trzeba odłączyć jeden lub dwa czujniki, ale to nic wielkiego. Następnie można dość łatwo sięgnąć do czujnika wału korbowego. Będzie on w pobliżu tylnej strony silnika, w pobliżu dołu, po stronie kierowcy.

Myślę, że sposób, w jaki uprzęże się zatrzaskują, jest taki sam dla czujników wału korbowego i wałka rozrządu. Przewód czujnika wału korbowego był trochę krótki, więc dobrze byłoby najpierw zrobić wałek rozrządu, aby wiedzieć, jak to działa.

Ogólnie rzecz biorąc, wymiana nie była zła.

Oto zdjęcie starych i nowych czujników obok siebie
Image
 
#18 ·
Cześć Chadn, dzięki za wskazówki. Jestem świadomy zmiany czujnika i jestem prawie pewien, że to zestaw, który został zamówiony dla mnie z Nissana. 2002 2006 Nissan Altima Sentra Cam Crank Sensor Positon Kit Camshaft | eBay Jestem prawie pewien, że to ten typ, który byłby w moim teraz, widząc, że został zbudowany (edycja Bonavista w październiku 2006). Po dacie, w której Nissan przeprowadził akcję serwisową w Europie i Australii dla X-Traila oraz w USA dla Altim i Sentr z silnikiem 2.5. Upewniłeś mnie, że to nie takie trudne zadanie, ale jak wspomniałem, przez ostatnie kilka lat nikt inny nad tym nie pracował, więc dla mnie ma to wartość, że dealer to sprawdzi. Widząc, że zaczęło się od 262 + 150 robocizny, a teraz mam to za 56 + 120 robocizny, dam im tę pracę. Cholera, teraz myślę, hej, to wciąż 138 dolarów po opodatkowaniu, co dla mnie jest dzisiaj prawie dniem pracy, za dwie godziny wysiłku. Z drugiej strony, całkowite wydatki na pojazd w ciągu ostatnich 6 miesięcy wyniosły 120, co obejmowało syntetyczny olej mobil 1, syntetyczny filtr oleju purolator, filtr kabinowy z węglem aktywnym fram, filtr powietrza silnika fram, 3 nowe wycieraczki, przednią, pasażera i tylną oraz zestaw przednich ceramicznych klocków hamulcowych raybestos klasy profesjonalnej. Kwota ta obejmuje 23 za dwie przednie tuleje stabilizatora, których jeszcze nie zainstalowałem.
 
#19 ·
Cóż za niespodzianka, miałem stary plastikowy styl, a mechanik Nissana miał nieszczęście złamać go w bloku podczas próby usunięcia. Myślałem, że zajmie mi to godzinę, a zajęło mu to 4,5 godziny, żeby wyłowić kawałki. Więc nie dostałem żadnej inspekcji. Cieszę się, że wcześniej wynegocjowałem cenę za robociznę i uszanowali swoją wycenę.

Oczywiście Nissan spadł w mojej ocenie, teraz wiem, że nadal używają części w nowych konstrukcjach, które mają stary design, a nawet podlegają wezwaniu do serwisu. Nie jestem też pewien, co myślę o dziale serwisowym.

Nie spuścili miski olejowej i zastanawiam się, skąd wiedzą, że wszystko wyjęli. Doradca serwisowy był zdania, że to plastik i nic nie zaszkodzi. Nie jestem tego taki pewien i zastanawiam się, czy powinienem i czy muszę wymienić olej. Zastanawiam się również, czy powinienem zresetować komputer, ponieważ nie zrobili tego i technik nigdy nie odłączył akumulatora podczas ich wymiany. Mam nadzieję na radę, jak poważna jest ta sytuacja. Myślę, że mogło się to zdarzyć, gdybym próbował to zrobić, ale kurczę, wydaje się, że za każdym razem, gdy idę do mechanika, jest jakiś dramat lub coś zepsutego, co nigdy nie zdarza się, gdy pracuję nad tym narzędziami ręcznymi i powolnym podejściem.

Zestaw czujników nr części B3731-6N21A i kosztował 56 CDN i zawierał dwa nowe czujniki. Świetna cena, około jednej piątej ceny Nissana za zakup osobno. Więc nawet jeśli chcesz kupić tylko jeden, warto kupić ten zestaw.
 
#21 ·
Nie, nie pokazano wszystkich części, tylko samą końcówkę złącza z brakującym górnym calem czujnika w nieczystym, postrzępionym pęknięciu. Zamierzam otworzyć stary czujnik wałka rozrządu, aby zobaczyć, co było w środku, a konkretnie ile metalu. Powiedziano mi, że praca była wykonywana przez jednego z ich najlepszych, i wydawał się miłym facetem, zawstydzonym opóźnieniem i powiedział, że wszystko wyjął. Zdecydowałem się wczoraj wieczorem po opublikowaniu zabrać go na autostradę na 30 minut, a jeśli miało dojść do uszkodzenia, byłoby to bezpośrednio związane z wykonaną pracą. Z radością informuję, że silnik wydaje się być w porządku, a reakcja na pedał przyspieszenia nieco się poprawiła. Będę to obserwował przez kilka następnych dni, ale cieszę się, że zostało to zmienione. Zaczynam myśleć, że te czujniki powinny być wymieniane w okolicach dziesięciu lat, nawet jeśli nie ma żadnych kodów, ponieważ z czasem odnotowują spadek wydajności.
 
#22 · (Edited)
Cóż, przy pewnym wysiłku, dłutem, imadłem i młotkiem złamałem drugie w podobnym miejscu. Mogę tylko przypuszczać, że musiało mieć słabą strukturę, żeby tak pękło, i podejrzewam, że użyto trochę za dużo siły. W każdym razie jest płytka drukowana z dużą ilością metalowych punktów lutowniczych i styków, która przechodzi przez końcową część, a na końcu znajduje się również mały magnes, który jest zamknięty w mocnym plastiku. Będę musiał założyć, że go wyjął, ponieważ byłby odsłonięty przy pęknięciu i musi mieć jakąś technikę, żeby go wyjąć. Jakoś myślę, że to były szczypce igłowe, które próbowały chwycić odsłonięty koniec płytki drukowanej, aby wyciągnąć całość. Problem w tym, że język, którego używali, brzmiał tak, jakby musieli wyciągnąć wiele kawałków. Zakładając, że żadne małe kawałki nie zostały zebrane, czy wpadłyby do miski olejowej i miejmy nadzieję, że byłyby zbyt duże, aby zostały wessane przez miskę olejową? Mam nadzieję, ale jestem trochę zaniepokojony. Oczywiście zależy mi o wiele bardziej na zdrowiu mojego silnika, niż im się wydaje. Czy jestem paranoikiem, czy po prostu akceptuję i mam nadzieję na najlepsze? Wydaje się w porządku.
 
#23 ·
W odniesieniu do poduszek powietrznych Takata, każdy artykuł wydaje się mówić, że to cała poduszka powietrzna, ale to, co jest wymieniane, to element napełniacza, a z tego, co rozumiem, firmy nie mają innego gotowego dostawcy, który mógłby je dostarczyć, więc domyślnie używają istniejących zapasów. Co więcej, problemy z napełniaczami pogarszają się z czasem, więc przypuszczam, że kompromisem jest zainstalowanie ich teraz na ograniczony czas, do momentu, gdy nowe będą dostępne. Zakładam, że muszą uzyskać zgodę organów regulacyjnych branży, aby to zrobić.

Nie klasyfikuję tego jako dokładnie to samo. Byłaby to wewnętrzna decyzja Nissana o użyciu części w wersjach eksportowych na rynkach, na których nie ma wezwania do naprawy, jednocześnie uznając problem i wymieniając je na innych rynkach. Myślę, że nie jest wielkim zaskoczeniem, że uczciwość i interesy biznesowe czasami wchodzą w konflikt i że zysk musi być na pierwszym miejscu lol.
 
This post has been deleted