Nissan Forum banner

Krukassensor

2 reading
13K views 24 replies 7 participants last post by  mviverma1  
#1 ·
Ik heb onlangs mijn krukassensor vervangen omdat mijn auto alleen 's ochtends of na een paar uur na korte ritten wilde starten. Toen ik echter de sensor verving, startte de auto meteen, maar na twee keer starten en uitzetten, startte hij niet meer. Ik ging een nieuwe krukassensor halen, en nog steeds doet hij alsof hij wil starten, maar het lukt niet. Dezelfde symptomen die ik eerder had. Suggesties?

#3 · (Edited)
Het is een 2006 Nissan Altima 2.5L - Hij heeft 114.000 mijl. Correctie, ik heb alleen de nokkenassensor (Valucraft gekocht bij AutoZone) vervangen die zich aan de voorkant van de motor bevindt, in de buurt van de luchtfilterkast. Ik heb een jaar garantie om het onderdeel terug te brengen en het om te ruilen of een terugbetaling te krijgen. Mijn broer, die monteur is bij Honda, zei dat ik de nokkenassensor moest vervangen omdat mijn auto alleen 's ochtends of na een paar uur na korte ritten zou starten. Toen startte hij op een dag helemaal niet meer. Nogmaals, ik heb hem vervangen, hij startte twee keer, na hem de tweede keer uit te zetten, startte hij niet meer. Dezelfde symptomen, ik ging het onderdeel dat ik net had gekocht omruilen, en nog steeds slaat hij niet aan.

#5 ·
Het gaf een willekeurige P0300-code. Dus ik heb al mijn bougies, bobines en de LMM-sensor vervangen. Nog steeds geen start, wat me naar de nokkenassensor leidde. Dit is de eerste keer dat ik dit probleem ben tegengekomen. Zijn deze sensoren rotzooi? Moet ik ze allebei vervangen en hopen dat het het oplost?

#9 ·
Heb beide sensoren vervangen door aftermarket onderdelen en het werkte de eerste twee keer, daarna hetzelfde probleem. Dus ik heb de aftermarket onderdelen teruggestuurd en twee originele Nissan krukas/nokkenassensoren gekocht en sindsdien rijdt mijn auto weer. De krukas was niet gemakkelijk te verwijderen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Nu rol ik weer!

#12 ·
Weet iemand het nummer voor de OEM Nissan-kit? Ik wil de mijne vervangen en heb een bestelling bij Nissan geplaatst. Het probleem is dat ze 126 willen voor elke sensor, maar toen ik erop aandrong dat er een kit was met beide voor een betere prijs, had de man geen idee. Heb hem zover gekregen dat hij Nissan US belde na het controleren van Amazon en hij vond het onderdeelnummer van de kit, het is slechts $56. Bevat dit daadwerkelijk beide, of moet ik zeggen twee van de sensoren, aangezien ze hetzelfde zijn? De dealer wist het niet zeker. Ik zal het woensdag weten als het aankomt. Pijnlijk als het er maar één is, want dan moet ik wachten tot hij er nog een bestelt.

#14 ·
Bedankt voor het antwoord smj. Mijn 06 X-Trail is geassembleerd na de oorspronkelijke terugroepdatum, dus hij heeft het bijgewerkte onderdeel. Maar hij is nu bijna 10 jaar oud, en zaterdag tijdens een zeer warme dag viel hij uit tijdens het rijden, wat voor het eerst was. Gewoon uitgevallen. Stuurde naar de kant van de weg en stopte. Probeerde opnieuw te starten, maar het lukte niet. Keek onder de motorkap. Alles in orde. Besloot om 5 minuten te wachten, en toen startte hij prima. Dus, ik kon eindelijk mijn bluetooth-unit in mijn eigen voertuig gebruiken. De foutcode van de krukassensor was p0335. Sinds het wissen van de code en het bijbehorende incidentrapport is hij niet meer teruggekomen, is hij niet meer uitgevallen en rijdt hij prima. Het enige wat ik merk is iets meer trillingen bij stationair draaien. Hoe dan ook, ik vind het niet fijn om dingen te laten aanslepen, dus ik laat hem en de nokkenassensor vervangen. Ik zou het zelf gaan doen, maar met de besparing op de onderdelen denk ik erover om de dealer het te laten installeren. Ik denk dat ze misschien meer zouden testen en het voertuig zouden inspecteren met een andere blik. Weet iemand hoe lang de arbeidsuren in de werkplaats voor deze klus zouden zijn? Het lijkt erop dat het vrij eenvoudig zou kunnen zijn, ik vraag me alleen af hoe moeilijk het zal zijn om de sensor eruit te halen als je hem niet echt kunt zien en op gevoel moet afgaan.

#16 ·
Ik laat je morgen weten wanneer de onderdelen aankomen. De X-trails in Canada hebben allemaal dezelfde 2.5 motor. Ik weet niet zeker waarom, maar waarschijnlijk omdat hij nooit in de VS is verkocht, er zijn niet zoveel opties voor onderdelen, en om hun eigen redenen, als hetzelfde onderdeel wordt gebruikt op een Sentra, Altima, Frontier of Pathfinder, is hetzelfde Nissan-onderdeel altijd duurder. De kit hier is een goed voorbeeld. 56 voor de 2 originele Nissan-sensoren, vs. 262 + 15% belasting indien apart gekocht. Dus ik ben blij dat ik dankzij het lezen van berichten hier wist dat het bestond, en met een beetje aandringen kon ik de onderdelenman zover krijgen dat hij er een vond en bestelde.

#17 · (Edited)
HĂ© Quad. Mijn x-trail (06) had de oude stijl krukas- en nokkenassensoren. Dat zijn degenen met het zwarte plastic deel dat in de motor wordt gestoken. De bijgewerkte sensoren van Nissan hebben een metalen behuizing rond de sensor.

Uiteindelijk heb ik het bovenste deel van de luchtfilterbehuizing verwijderd en losgekoppeld van het inlaatspruitstuk. Je moet een of twee sensoren losmaken, maar geen probleem. Dan kun je de krukassensor vrij gemakkelijk bereiken. Hij bevindt zich in de buurt van de achterkant van de motor, in de buurt van de onderkant, aan de bestuurderskant.

Ik denk dat de manier waarop de kabelbomen in elkaar klikken hetzelfde is voor de krukas- en nokkenassensoren. De krukassensorsnoer was een beetje kort, dus het zou goed zijn om eerst de nokkenas te doen, zodat je weet hoe het werkt.

Over het algemeen was het niet erg om te veranderen.

Hier is een foto van de oude en nieuwe sensoren naast elkaar
Image

#18 ·
Hallo Chadn, bedankt voor de tips. Ik ben me bewust van de sensorwisseling en ben er vrij zeker van dat dit de kit is die voor mij door Nissan is besteld. 2002 2006 Nissan Altima Sentra Cam Crank Sensor Positon Kit Camshaft | eBay Ik ben er vrij zeker van dat dit het type is dat nu in de mijne zou zitten, aangezien het is gebouwd (Bonavista-editie in oktober 2006). Na de datum waarop Nissan in Europa en Australië een terugroepactie uitvoerde voor de X-Trail en in de VS voor Altima's en Sentra's met de 2.5-motor. Je stelde me gerust dat het geen al te moeilijke klus is, maar zoals ik al zei, heb ik de afgelopen paar jaar niemand anders eraan laten werken, dus het heeft voor mij waarde om het door de dealer te laten nakijken. Omdat het begon met 262 + 150 arbeidsloon, en nu heb ik het voor 56 + 120 arbeidsloon, zal ik ze de klus geven. Verdomme, nu denk ik, hé, het is nog steeds 138 dollar na belastingen, wat voor mij tegenwoordig zo'n beetje een dag werk is, voor wat twee uur inspanning. Aan de andere kant bedroegen de totale uitgaven voor het voertuig in de afgelopen 6 maanden 120, inclusief mobil 1 synthetische olie, purolator synthetisch oliefilter, fram koolstoffilter, fram motorluchtfilter, 3 nieuwe ruitenwissers, voor, passagier en achter, en een set voorste raybestos professionele keramische remblokken. Dat bedrag is inclusief 23 voor twee voor twee voorste stabilisatorbussen die ik nog niet heb geïnstalleerd.

#19 ·
Nou, verrassing verrassing, ik had wel de oude plastic stijl, en de Nissan monteur had het ongeluk om het in het blok te breken tijdens het verwijderen. Ik dacht dat ik er een uur mee bezig zou zijn, en het duurde 4,5 uur voordat hij de stukken eruit had gevist. Dus ik heb er geen inspectie van gekregen. Blij dat ik de prijs voor het werk van tevoren heb onderhandeld, en ze hebben hun schatting gerespecteerd.

Natuurlijk is Nissan in mijn achting gedaald nu ik weet dat ze onderdelen blijven gebruiken in nieuwe builds die een oud ontwerp hebben of zelfs onderhevig zijn aan een terugroepactie. Ik weet ook niet zeker hoe ik me voel over de serviceafdeling.

Ze hebben de carterpan niet laten zakken en ik vraag me af hoe ze weten dat ze alles eruit hebben gehaald. De serviceadviseur was van mening dat het plastic is en niets zal beschadigen. Ik ben er niet zo zeker van en vraag me af of ik het moet doen en of ik de olie moet verversen. Ik vraag me ook af of ik de ecu moet resetten, aangezien het niet door hen is gedaan en de technicus de batterij ook nooit heeft losgekoppeld tijdens het vervangen. Ik hoop op advies over hoe serieus dit is. Ik denk dat het ook met mij had kunnen gebeuren toen ik de klus probeerde te klaren, maar jezus, het lijkt erop dat elke keer als ik de monteurroute neem, er wel een drama is of iets kapot gaat, wat nooit lijkt te gebeuren als ik eraan werk met handgereedschap en een langzame aanpak.

Sensorkit onderdeelnummer B3731-6N21A, en het was $56 CDN en bevatte de twee nieuwe design sensoren. Geweldige prijs, ongeveer een vijfde van de Nissan prijs om ze apart te kopen. Dus zelfs als je er maar één wilt kopen, is het de moeite waard om deze kit te kopen.

#21 ·
Nee, niet alle onderdelen werden getoond, alleen de stomp van de connector met de bovenste centimeter van de sensor die ontbrak in een onreine, rafelige breuk. Ik ga de oude nokkenassensor openbreken om te zien wat erin zat en specifiek hoeveel metaal. Mij werd verteld dat het werk werd gedaan door een van hun besten, en hij leek een aardige kerel te zijn, die zich schaamde voor de vertraging en zei dat hij alles eruit had gehaald. Gisteravond na het plaatsen besloten om het 30 minuten op de snelweg te nemen, en als er schade zou ontstaan, zou deze direct toe te schrijven zijn aan het uitgevoerde werk. Blij te kunnen melden dat de motor prima lijkt te zijn en dat de gasrespons iets is verbeterd. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, maar ik ben blij dat het is veranderd. Ik begin te denken dat deze sensoren rond de tien jaar moeten worden vervangen, zelfs als er geen codes zijn, omdat ze in de loop der tijd een beetje prestatieverlies hebben.

#22 · (Edited)
Nou, met een flinke inspanning, een beitel, een bankschroef en een hamer heb ik de andere op een vergelijkbare plek gebroken. Ik kan alleen maar bedenken dat het structurele zwakte moet hebben gehad om zo te breken, en ik vermoed dat er iets te veel kracht is gebruikt. Hoe dan ook, er is een printplaat met veel metalen soldeerpunten en contacten die door het eindgedeelte loopt, en er is ook een kleine magneet aan het einde die is ingekapseld in sterk plastic. Ik zal moeten aannemen dat hij hem eruit heeft gehaald, aangezien hij bij de breuk blootgelegd zou zijn geweest, en hij moet een techniek hebben om hem eruit te halen. Op de een of andere manier denk ik dat het een punttang was die probeerde het blootliggende uiteinde van de printplaat vast te grijpen om het geheel eruit te trekken. Probleem is dat de taal die ze gebruikten klonk alsof ze meerdere stukjes moesten uitpikken. Ervan uitgaande dat er geen kleine stukjes werden opgepakt, zouden ze dan in het oliecarter vallen en hopelijk te groot zijn om door de carter te worden opgezogen? Ik hoop het, maar ik ben een beetje bezorgd. Uiteraard geef ik een stuk meer om de gezondheid van mijn motor dan zij lijken te doen. Ben ik paranoĂŻde, of accepteer ik het gewoon en hoop ik op het beste? Het lijkt in orde te zijn.

#23 ·
Wat betreft de Takata-airbags lijkt elk artikel te zeggen dat het de hele airbag is, maar wat wordt vervangen is de opblaascomponent, en voor zover ik weet hebben de bedrijven geen andere kant-en-klare leverancier om ze te leveren, dus gebruiken ze standaard bestaande voorraden. Bovendien verslechteren de problemen met de opblaasmechanismen in de loop der tijd, dus ik neem aan dat het compromis is om ze nu te installeren voor een beperkte tijd, totdat er nieuwe beschikbaar zijn. Ik neem aan dat ze hiervoor de toestemming van de toezichthouders in de sector moeten krijgen.

Ik classificeer dit niet als precies hetzelfde. Dit zou een interne beslissing van Nissan zijn geweest om onderdelen te gebruiken in exportversies in markten waar geen terugroepactie is, terwijl het probleem wordt erkend en ze worden vervangen voor andere markten. Ik denk dat het geen grote verrassing is dat integriteit en zakelijke belangen soms in conflict komen en dat winst voorop moet staan, lol.

This post has been deleted