Nissan Forum banner

Startproblemen MR20DE - - - OPGELOST

1 reading
11K views 24 replies 3 participants last post by  VStar650CL  
#1 · (Edited)
Dus ik ben er weer. Dit is een echte hoofdpijn geweest. Als de auto koud is, start hij niet onder normale omstandigheden. Ik moet de nokkenassensor (nieuwe OEM Nissan) loskoppelen om hem te starten. Eenmaal gestart kan ik de nokkenassensor aansluiten (houd er rekening mee dat de nokkenassensor in een hoek zit, niet in de originele oriëntatie die in de fabriek is ontworpen, op zich al een probleem). Als de auto boven de 2 streepjes op de bedrijfstemperatuur komt (totaal 4 streepjes), kan ik hem uitzetten en start hij weer helemaal normaal. Geen problemen. Hij heeft een lichte stationaire loop in D en de voet op de rem, ongeveer 620-650+-. In de parkeerstand draait hij echter ongeveer 750 toeren. Ik heb gecontroleerd en de vonk is goed. Ik heb de bedrading van de nokkenassensor terug gecontroleerd en die is goed. Waarom weigert hij gewoon te starten als hij koud is, maar start hij zonder problemen als hij eenmaal warm is. Soms probeert hij te starten als ik hem koud start en schiet hij omhoog tot onder de 2000 toeren en dan weer omlaag en omhoog en dan valt hij uit. Als ik probeer hem opnieuw te starten, slaat hij aan en valt hij onmiddellijk uit. Voordat ik de distributieketting eraf trek om hem te vervangen (195.000 mijl en ik kan een licht kettinggeratel horen bij het starten), is er nog iets anders dat ik moet bekijken? Ik krijg binnenkort een VVT-solenoïde om te vervangen. Moet ik kijken naar een mogelijk vastzittende injector die verdwijnt als hij eenmaal warm is? Zou een injector kunnen lekken waardoor het brandstofmengsel wordt verstoord? Mogelijk een bobine die het begeeft als hij koud is? Ik ben hier gewoon de draad kwijt... heb een beetje hulp nodig. Ik ga hem aanstaande maandag uit elkaar halen en bobines en injectoren controleren met een multimeter. Ik had gisteren het inlaatspruitstuk eraf. De gasklep is schoon. Er lijken geen significante inlaat-/vacuümlekken te zijn. Bougies zijn goed. Brandstofpomp is nieuw. OEM nokkenas- en krukassensoren. Nieuwe LMM. Nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor. De accu is nieuw en houdt een goede spanning vast. De dynamo houdt hem op ongeveer 14 volt als hij draait. Bobines 20.000 mijl geleden vervangen, PCV leek goed, maar zou twijfelachtig kunnen zijn? Ik dacht dat het de distributieketting kon zijn die een tand op het tandwiel was overgeslagen of dat de spanner versleten was, wat heeft geresulteerd in een losse ketting. Maar in dat geval zou hij niet altijd starten, toch? Ik begrijp niet waarom het zo'n pijn is om koud te starten, maar als hij eenmaal warm is, start hij bij de eerste sleutelomdraai?
 
#2 ·
Vandaag na het werk geprobeerd om hem te starten en het lukte gewoon niet. Geprobeerd met de nokkenassensor losgekoppeld. Aangesloten. De batterij daalde naar 12,4 volt en ik heb hem opgeladen. Nokkenassensor aangesloten en gestart. Stierf bij de eerste start, maar ik bleef volhouden en bewoog het gaspedaal. Uiteindelijk startte hij en zag/rook het alsof hij extreem rijk was (rook uit de uitlaat). Ik krijg volgende week nieuwe injectoren om te zien of er misschien een probleem is met mijn huidige. Ik wil dit graag oplossen voor het geval iemand anders dit soort problemen heeft.
 
#3 ·
Vandaag uit elkaar gehaald, bougies vervangen. De bobines gecontroleerd met een multimeter. Ze bleken in orde te zijn. Ik merkte dat de cilinder één injector (dat was de enige, 2-3-4 waren droog) lekte uit de rail en het was eigenlijk nat aan de binnenkant waar de pinnen zich op de injector zelf bevinden. Ik krijg deze week nieuwe O-ringen en hoop dat dit het startprobleem oplost.
 
#4 ·
De injectoren vervangen (cilinder #1 lekte intern allemaal in de connector pinnen). De brandstofrail eruit getrokken en 3/4 van de injectortips braken af en vielen in het inlaatklepgebied. Eén viel bijna in het zuigergebied omdat de kleppen iets open stonden...dat was een knaller 🤪 Ik heb ook 4 bobines gedaan voor de lol.

Ik ben nog steeds op weg naar een oplossing voor dit startprobleem. Ik krijg binnenkort een nieuwe OEM nokkenassensor. Als dat het probleem niet oplost, zal ik naar de mechanische timing kijken om te controleren of deze correct is getimed.
 
#5 ·
Ik heb de laatste tijd veel P0011 gekregen. Ik heb de bedrading gecontroleerd en die is goed. Heb een olieverversing gedaan. Heb de VVT-solenoïde vervangen, maar het komt nog steeds voor. Ik heb absoluut het gevoel dat ik vermogen verlies. Het is niet meer zoals het was. Ik ga de VVT-inlaatfaseur controleren om te zien of er een probleem is en terwijl ik daar ben, de distributiekettingcomponenten vervangen. Ik denk dat dit de enige manier is om de startproblemen op te lossen.
 
#6 ·
Een veelvoorkomend probleem met willekeurige motorstops, moeilijke starts en onregelmatig lopen is een marginale nokkenaspositiesensor (CMP) of een marginale krukaspositiesensor (CKP). Meestal gaat het "check engine light" niet branden; vervolgens werd bij het uitvoeren van een ECU-code-uitlezing geen foutcode ingesteld. De beste en goedkoopste oplossing voor deze situatie is om beide sensoren tegelijkertijd te vervangen; de reden hiervoor is dat er geen manier is om te bepalen welke sensor defect is bij dit type conditie.

Bij het vervangen van sensoren, gebruik altijd Nissan OEM-onderdelen van een Nissan-dealer; aftermarket elektronische items zijn over het algemeen niet betrouwbaar, gaan niet lang mee en zijn vaak DOA. De sensoren zijn niet erg duur; ongeveer $120. Inspecteer de kabelboomconnectoren op alle sensoren op oxidatie of losse verbindingen. Zorg ervoor dat elke waterbestendige connector in goede staat is; als de afdichtingen zijn aangetast, kan waterindringing intermitterende problemen veroorzaken.

Probeer de CMP (noksensor) los te koppelen wanneer de motor koud is en kijk of hij start na een lange start. Zo ja, dan draait hij met alleen de CKP (kruksensor) omdat de noksensor defect is. De CKP is moeilijker te bereiken, maar dezelfde techniek werkt, koppel hem los en kijk of de motor start met de CMP. Beide sensoren kunnen intermitterend werken bij startsnelheid, maar beginnen goed te werken zodra de motor aanslaat en het reluctorwiel op snelheid komt, dus het is mogelijk dat een van beide een no-start of moeilijke start veroorzaakt zonder dat de ECM ze "flatlined" verklaart.

De P0011 mag een koude start niet verhinderen; het veroorzaakt alleen een werking in de veilige modus. Omdat u de VVT hebt vervangen, zijn hier enkele andere oorzaken die de DTC zouden kunnen instellen:
Krukaspositiesensor (POS).
Nokkenaspositiesensor (PHASE).
Accumulatie van vuil op het signaalopnamegedeelte van de nokkenas.
Installatie van de distributieketting.
Vreemde stoffen in de oliegroef voor de inlaatkleptimingregeling.
 
#7 · (Edited)
Bedankt voor de input. Beide zijn nieuwe OEM Nissan sensoren. Ik heb ook de VVT-solenoïde vervangen, die heeft nu ongeveer 160 kilometer erop zitten. Ik heb ook een olieverversing gedaan. Hij is zeker vermogen kwijtgeraakt op de snelweg en bij het starten kan ik ofwel de ketting horen ratelen of het VVT-tandwiel, maar slechts een paar seconden en dan is het weg. Ik ga de distributie doen, aangezien hij er nu 320.000 kilometer op heeft staan. Ik twijfel of ik het VVT-tandwiel voor de inlaat moet vervangen? Gaan ze vaak kapot? Ik zit op 320.000 kilometer, dus ik kan het net zo goed doen als ik er toch mee bezig ben.

Hoe moet ik het vuil op het reluctorwiel reinigen dat aan de nokkenas is bevestigd? Moet ik die helemaal uit de motor verwijderen?

Hij start koud wel met de CMP losgekoppeld. Zo krijg ik hem momenteel aan de praat en dan sluit ik de CMP weer aan. Als hij warm is geworden en ik hem uitzet, start hij met de CMP aangesloten, maar de p0011-code stoort me enorm. Ik heb gelezen dat p0011 ook kan worden ingesteld als de nokkenastiming niet klopt? Hij loopt zeker niet soepel stationair, maar ook niet al te gek.
 
#8 ·
De VVT-assemblage faalt zelden uit zichzelf. De meest voorkomende oorzaken zijn vuil in de oliekanalen door vuile olie, slibvorming. Nieuwe eenheden kosten ongeveer $300. Om vuil van het reluctorwiel te reinigen, moet u het kleppendeksel verwijderen om toegang te krijgen tot het wiel. Een kleine magneet zou de truc moeten doen om het kleine stalen gruis te verwijderen; een doek gedrenkt in aceton om aluminium gruis op te nemen. Misschien wilt u de oliedruk controleren vanwege het feit dat u wat kettinggeratel hoort; lage oliedruk heeft invloed op de VVT-werking.
 
#9 · (Edited)
De auto werd ernstig verwaarloosd voordat ik hem in handen kreeg. Zeer zelden olieverversingen en zo goed als geen onderhoud. Daarom dacht ik dat er mogelijk wat sludge/vuil het VVT-tandwiel verstopt heeft.

Ik kan niets in de handleidingen vinden over het controleren van de oliedruk. Kijk ik in de verkeerde hoek? Is het mogelijk om gewoon een tool te verwijderen en tijdelijk in de oliedruksensorlocatie te schroeven voor testdoeleinden?
 
#10 ·
Ik kan niets vinden in de handleidingen over het controleren van de oliedruk. Kijk ik in het verkeerde gebied? Is het mogelijk om het gereedschap gewoon te verwijderen en tijdelijk in de oliedruksensorlocatie te schroeven voor testdoeleinden?
U kunt de druk heel gemakkelijk controleren door een tijdelijke mechanische oliedrukmeter te installeren. U zou de oliesensor verwijderen, die zich naast het oliefilter bevindt, en de mechanische oliedrukmeter in de plaats ervan installeren; mogelijk hebt u een 1/8 BSPT naar 1/8 NPT-adapter nodig om de meter aan te sluiten.
Met de motor volledig opgewarmd, moet de druk als volgt zijn:
stationair - minimaal 9 psi
2000 RPM - 29 psi
 
#11 · (Edited)
Geweldig, bedankt daarvoor.

Het andere probleem is de manier waarop mijn CMP is gepositioneerd. Het staat niet in de oorspronkelijke oriëntatie. Het moet schuin staan ​​om de auto te starten als hij eenmaal is opgewarmd. Kan een verkeerde timing dit probleem veroorzaken? Hij start gewoon niet als hij in de normale positie staat, ongeacht of de motor koud/warm is. Ik denk dat ik het zal ontdekken als ik de timingklus heb voltooid, of hij normaal zal starten.
 
#12 ·
Geweldig, bedankt daarvoor.

Het andere probleem is de manier waarop mijn CMP is gepositioneerd. Het staat niet in de originele positie. Het moet schuin staan ​​om de auto te starten als hij eenmaal is opgewarmd. Kan een verkeerde timing dit probleem veroorzaken? Hij start gewoon niet als hij in de normale positie staat, of de motor nu koud of warm is. Ik denk dat ik erachter kom als ik de timingklus heb voltooid of hij normaal zal starten.
Als uw CMP niet in de originele OEM-positie staat, zal dat waarschijnlijk uw startprobleem veroorzaken.
 
#13 · (Edited)
Oké. Ik zal de timing snel voltooien. Ik verbrand ook olie, dus een compressietest zou helpen om te zien of de zuigerveren goed zijn, maar ik denk dat het mijn klepsteelrubbers zijn die het begeven. Hij rookt niet tijdens het rijden, maar verbrandt het gewoon. Ik rijd veel per week, ongeveer 600 mijl.
 
#18 ·
Waarom krijg ik geen p0011-code als de nokkenassensor is losgekoppeld? Ik heb alleen p0340 als deze niet is aangesloten, maar als ik hem aansluit, krijg ik de p0011 meerdere keren. Wat moet de weerstand van de nokkenassensor zijn bij het controleren ervan?
 
#19 ·
Wanneer de ECM een P0340 genereert, stopt deze met het bekijken van de nokkenasstand. P0011 is geen sensorcode, het is een nokkenasstand mismatch die duidt op een hydraulisch probleem in de IVT-fase of een overgeslagen ketting. Stream de nokkenasstand, deze moet bijna 0 graden zijn bij stationair draaien. Zo niet, dan is het een overgeslagen ketting. Heeft u de zekering van de brandstofpomp eruit getrokken en droog gestart om oliedruk op te bouwen voordat u hem liet starten? Zo niet, dan is het mogelijk dat de ketting bij het starten is overgeslagen.
 
#20 · (Edited)
Ik heb de VVT-solenoïde heel recent vervangen, de bedrading gecontroleerd en die is goed. Dus ofwel een overgeslagen ketting, of zou het inlaat-VVT-tandwiel vast kunnen zitten? Misschien niet terugvergrendelen in de normale positie? Ik heb een nieuwe om hem te vervangen als ik de timing ook doe.
 
#24 ·
Het is een tijdje geleden, maar ik heb vandaag eindelijk de timing gedaan. De timing was versprongen. Het was een tand of zo van de markeringen af. Ik heb een nieuwe ketting en spanner geïnstalleerd, evenals de oliepompketting/spanner. Ik heb ook het inlaat VVT-tandwiel vervangen. Ik heb de nokkenassensor in zijn normale positie gezet en hij startte meteen. Proefrit rond de blok. Geen p0340 code of p0011 meer!