Nissan Forum banner
21 - 40 of 57 Posts
Vanmorgen nog zaten mijn dochter en schoonzoon bij rood licht en de achterruit van mijn Rogue uit 2021 versplinterde. Het ziet eruit zoals iedereen het beschrijft (twee gaten aan weerszijden). Ze belden de politie in de veronderstelling dat iemand iets naar de auto had gegooid. Ze controleerden alles en vonden niets. Er was geen impact, er werd geen vreemd voorwerp gevonden. Mensen in de buurt hoorden alleen het versplinteren van het glas en verklaarden dat ze niets of niemand zagen.

Hoi, mijn vrouw kwam thuis en parkeerde in de oprit met haar 2019 Rogue en een half uur later ontplofte de achterruit naar buiten. Er lag overal glas op de oprit met 2 grote gaten in de achterruit. Het was geen echt warme dag, er werd geen airconditioning gebruikt voordat ze thuiskwam en we gebruiken altijd de elektrische achterklepfunctie, dus hij is nooit dichtgeslagen. Er staat 35000 km op en hij valt nog onder de garantie. Ik sprak met de dealer waar we hem kochten, ze bevestigden de garantie en spraken met Nissan Canada en vertelden ons dat het niet gedekt zou worden. Ik sprak toen met Nissan Canada, had een leuk, lang gesprek en ze zeiden ook dat het niet gedekt zou worden en dat ik via mijn verzekering moest gaan. Ik vertelde hen dat we niets verkeerd hadden gedaan om de situatie te veroorzaken en dat het gedekt zou moeten worden. Waarom zou ik dit via de verzekering laten lopen en een claim tegen mij laten indienen, waardoor mijn verzekeringspremie nu omhoog gaat? Dus ik kreeg een paar offertes van autoruitherstelbedrijven en het kost me $375 plus belasting voor de reparatie en de Nissan-dealer wilde meer dan $1000 om dezelfde reparatie uit te voeren, wat de schade nog groter maakte!
De autoruitherstelwerkplaats die de reparatie uitvoert, vertelde me dat Nissan geen autoruiten meer gebruikt die in Noord-Amerika zijn gemaakt en dat ze goedkoop glas uit China kopen dat half zo dik en van mindere kwaliteit is. Ik ben zo dankbaar dat er geen familielid in de buurt van het voertuig stond toen het glas ontplofte. Ik overweeg nu om van fabrikant te veranderen, aangezien de veiligheid van mijn gezin van het grootste belang is en blijkbaar niet zo belangrijk voor Nissan!

7416

1621871494780.jpeg

7418
Mijn 2021 Nissan Rogue deed dit vandaag. Hij stond in mijn garage, die ongeveer dezelfde temperatuur heeft als in mijn voertuig. Ik zette mijn handtas in de auto en sloot de deur. Toen ontplofte het.
Image
Image
Image

Precies hetzelfde gebeurde op 7 juni met onze 2021 Nissan Rogue. Reed het voertuig de garage uit de straat af - stond voor een stoplicht en hoorde wat ik dacht dat een geweerschot door mijn raam was en keek achterom om de schade te zien. Er stond een geparkeerd voertuig in dezelfde afslagstrook achter me toen we stil stonden. Hij was net zo verrast als ik, met niets anders dan het exploderende glas. Ter referentie, de garagetemperatuur was ongeveer 70, de buitentemperatuur hoog in de 50. Nissan zorgde voor de kosten en verving de ruit, aangezien dit nu een ZEER veel voorkomende gebeurtenis lijkt te zijn. Er werd ons verteld dat onze dealer dit de afgelopen maanden al een paar keer heeft gezien. Het probleem is dat ik hen vroeg wat de oplossing was of hoe ik er zeker van kon zijn dat dit niet opnieuw zou gebeuren - ze vertelden me dat ze niets konden zeggen. Dezelfde materialen, enz. Of het nu goedkoop gehard glas is, zoals anderen hebben opgemerkt, of dat het met te veel druk/framing is geĂŻnstalleerd. Met een peuter en een ander kind op komst die de primaire passagiers op de achterbank van mijn voertuig zijn, is dit absoluut onacceptabel en staat de veiligheid van mijn gezin bovenaan de schaal. Gelukkig was ik op het moment van deze ervaring de enige in het voertuig, maar we vonden veel glas dat zijn weg vond naar de tweede rij/kofferbak en ook naar buiten viel. Het feit dat dit mijn kind in het gezicht OF IEMAND had kunnen raken, maakt me woedend. Dit zou een verplichte terugroepactie moeten zijn voor al deze voertuigen. We proberen nu advocaten in te schakelen om ons geld voor ons voertuig terug te krijgen en weg te lopen van Nissan.

Ik heb een Nissan Pathfinder uit 2013 (4 jaar in bezit) en mijn achterruit versplinterde terwijl ik in mijn carport stond (niet in de zon) midden op de dag. Ik nam aan dat het een steen was van de gazonploeg van de buren. Ze betaalden om de ruit te vervangen. Zag er geweldig uit, maar 's nachts nadat ik hem in mijn carport had gehad, versplinterde hij weer!! De vergelijking van de ruit is bijna identiek. Ik werk vanuit huis met een raam dat uitkijkt in de buurt van de carport EN ik heb drie bewegingscamera's in de carport en boven de carport en de voorkant van het huis. Geen beweging 's nachts, geen alarm en mijn waakhonden hebben niets gehoord. Zie bijgevoegde foto's, f.
Image
Gebeurde voor het eerst op woensdag, midden op de dag, koel weer, weinig vochtigheid. De tweede keer gebeurde het 's nachts nadat het donderdag was vervangen, hetzelfde weer. Beide keren stond de SUV in mijn carport geparkeerd.
Image

De nieuwe kan niet door stress gebroken zijn, de beddengoed zou nog niet eens gezet zijn. Klinkt alsof iemand met je aan het rotzooien is. Heb je rondgekeken voor BB's?
Ik woon aan een doodlopende weg, geen kinderen, voornamelijk gepensioneerden. Als iemand dichtbij genoeg zou komen voor een BB-geweer om schade aan te richten, zouden 1, 2 of 3 van mijn camera's het hebben opgepikt. Ik kijk uit mijn raam terwijl ik werk en heb bij de eerste keer niets gezien of gehoord.

Dan zou ik contact opnemen met de glazenmaker. Zoals ik al zei, de pakking op die vervangende ruit zou nog niet eens volledig zijn uitgehard. Stress zou onmogelijk zijn. Dus als het geen kwaadaardige impact was, moest de ruit defect zijn.

Is dit gebeurd op een 2022? Ik zie berichten die ver in 2022 dateren. Als het met de mijne gebeurt, kan ik in ieder geval naar deze thread verwijzen om aan te tonen dat het een ontwerpfout is. Ik zie een bericht waarin staat dat tenminste die dealer op de hoogte was van dit defect dat verholpen moet worden. Misschien hebben ze gewerkt om dit op te lossen voor een bepaalde periode voor de 2022's. Ik duim.

Is dit gebeurd op een 2022? Ik zie postdatums tot ver in 2022. Als het bij de mijne gebeurt, kan ik in ieder geval naar deze thread verwijzen om aan te tonen dat het een ontwerpfout is. Ik zie een bericht waarin staat dat in ieder geval die dealer op de hoogte was van dit defect dat verholpen moet worden. Misschien hebben ze eraan gewerkt om dit voor een bepaalde periode voor de 2022's aan te pakken. Ik duim.
Mijn achterruit is gisteren net versplinterd. Ik heb een 2022 die pas 6 maanden geleden is gekocht. Ziet er precies zo uit als de foto die in de originele thread is geplaatst.

Hoi! Dit is me gisteren overkomen!! Ik zat gewoon in mijn auto en dacht letterlijk dat er iemand op me schoot. Het was zo eng. Het is nu bij de dealer en ze haalden de "jij bent de eerste die dit overkomt" tevoorschijn en ik kan al zien dat ze me gaan laten betalen, wat belachelijk is. Ik denk erover om contact op te nemen met Nissan corporate, indien mogelijk, en hen naar deze thread te verwijzen.

Hallo, mijn vrouw kwam thuis, parkeerde op de oprit met haar 2019 Rogue en een half uur later ontplofte de achterruit naar buiten. Er lag overal glas op de oprit met 2 grote gaten in de achterruit. Het was geen echt warme dag, er was geen airconditioning gebruikt voordat ze thuiskwam en we gebruiken altijd de elektrische achterklepfunctie, dus hij is nooit dichtgeslagen. Er staat 35000 km op en het valt nog onder de garantie. Sprak met de dealer waar we hem kochten, ze bevestigden de garantie en spraken met Nissan Canada en vertelden ons dat het niet gedekt zou worden. Ik sprak toen met Nissan Canada, had een leuk, lang gesprek en ze zeiden ook dat het niet gedekt zou worden en dat ik via mijn verzekering moest gaan. Ik vertelde hen dat we niets verkeerd hadden gedaan om de situatie te veroorzaken en dat het gedekt zou moeten worden. Waarom zou ik dit via de verzekering moeten laten lopen en een claim tegen mij moeten laten indienen, waardoor mijn verzekeringspremie nu omhoog gaat. Dus ik kreeg een paar offertes van autoruitherstelbedrijven en het kost me $375 plus belasting voor de reparatie en de Nissan-dealer wilde meer dan $1000 om dezelfde reparatie uit te voeren, wat de schade nog groter maakt! De autoruitherstelwerkplaats die de reparatie uitvoert, vertelde me dat Nissan geen autoruiten meer gebruikt die in Noord-Amerika zijn gemaakt en dat ze goedkoop glas uit China kopen dat half zo dik en van mindere kwaliteit is. Ik ben zo dankbaar dat er geen familielid in de buurt van het voertuig stond toen het glas ontplofte. Ik overweeg nu om van fabrikant te veranderen, aangezien de veiligheid van mijn gezin van het grootste belang is en blijkbaar niet zo belangrijk voor Nissan!
7416
1621871494780.jpeg
7418

Hoi, mijn vrouw kwam thuis, parkeerde in de oprit met haar 2019 Rogue en een half uur later ontplofte de achterruit naar buiten. Er lag overal glas op de oprit met 2 grote gaten in de achterruit. Het was geen echt warme dag, er werd geen airconditioning gebruikt voordat ze thuiskwam en we gebruiken altijd de elektrische achterklepfunctie, dus hij is nooit dichtgeslagen. Er staat 35000 km op en hij valt nog onder de garantie. Ik sprak met de dealer waar we hem kochten, ze bevestigden de garantie en spraken met Nissan Canada en vertelden ons dat het niet gedekt zou worden. Ik sprak toen met Nissan Canada, had een leuk lang gesprek en ze zeiden ook dat het niet gedekt zou worden en dat ik via mijn verzekering moest gaan. Ik vertelde hen dat we niets verkeerd hadden gedaan om de situatie te veroorzaken en dat het gedekt zou moeten worden. Waarom zou ik dit via de verzekering laten lopen en een claim tegen mij laten indienen, waardoor mijn verzekeringspremie nu omhoog gaat? Dus ik kreeg een paar offertes van autoruitherstelbedrijven en het kost me $375 plus belasting voor de reparatie & de Nissan-dealer wilde meer dan $1000 om dezelfde reparatie uit te voeren, wat de spot dreef!
De autoruitherstelwerkplaats die de reparatie uitvoert, vertelde me dat Nissan geen autoruiten meer gebruikt die in Noord-Amerika zijn gemaakt en dat ze goedkoop glas uit China kopen dat half zo dik en van mindere kwaliteit is. Ik ben zo dankbaar dat er geen familielid in de buurt van het voertuig stond toen het glas ontplofte. Ik overweeg nu om van fabrikant te veranderen, aangezien de veiligheid van mijn gezin van het grootste belang is en blijkbaar niet zo belangrijk voor Nissan!

7416

1621871494780.jpeg

7418
Ik

Dit is mijn 2021 Nissan Rogue onlangs overkomen. Deur geopend, op de bestuurdersstoel gaan zitten, de deur dichtgedaan en de achterruit versplinterde. Het was een prachtige dag van 70°, er was niets tegen mijn auto gekomen, hij stond op mijn oprit en was ongeveer 36 uur niet bereden, en ik woon in een rustige straat in de buitenwijken. Het deed me schrikken toen hij versplinterde, want ik wist niet wat er in hemelsnaam gebeurd was. Toen ik naar de ruit keek, stond ik daar gewoon en staarde vol ongeloof. In elk van de vier hoeken was hij versplinterd. Ik ga proberen dit van Nissan vergoed te krijgen, maar dit is absoluut een probleem met hun voertuigen en er zou een terugroepactie moeten komen.

TonyVan weet het misschien beter dan ik, maar van de radiale scheuren rond het linker gat lijkt het erop dat er iets tegen de ruit is gekomen waar de pijl staat en dat de druk van de hete dag in de cabine hem heeft doen openbarsten. De scheuren rond het rechter gat lijken allemaal migratie te zijn. Misschien wil je eens kijken of een van de buurkinderen een buks heeft. View attachment 7420
Nee, het is ons overkomen en het is een veelvoorkomend probleem

21 - 40 of 57 Posts