Hallo, mijn vrouw kwam thuis, parkeerde in de oprit met haar 2019 Rogue en een half uur later ontplofte de achterruit naar buiten. Er lag overal glas op de oprit met 2 grote gaten in de achterruit. Het was geen echt warme dag, er werd geen airconditioning gebruikt voordat ze thuiskwam en we gebruiken altijd de elektrische achterklepfunctie, dus hij is nooit dichtgeslagen. Er staat 35.000 km op en hij valt nog onder de garantie. Ik sprak met de dealer waar we hem kochten, ze bevestigden de garantie en spraken met Nissan Canada en vertelden ons dat het niet gedekt zou worden. Ik sprak toen met Nissan Canada, had een leuk, lang gesprek en ze zeiden ook dat het niet gedekt zou worden en dat ik via mijn verzekering moest gaan. Ik vertelde hen dat we niets verkeerd hadden gedaan om de situatie te veroorzaken en dat het gedekt zou moeten worden. Waarom zou ik dit via de verzekering moeten laten lopen en een claim tegen mij moeten laten indienen, waardoor mijn verzekeringspremie nu omhoog gaat? Dus ik kreeg een paar offertes van autoruitherstelbedrijven en het kost me $375 plus belasting voor de reparatie en de Nissan-dealer wilde meer dan $1000 om dezelfde reparatie uit te voeren, wat de schade nog groter maakte! De autoruitherstelwerkplaats die de reparatie uitvoert, vertelde me dat Nissan geen autoruiten meer gebruikt die in Noord-Amerika zijn gemaakt en dat ze goedkoop glas uit China kopen dat half zo dik en van mindere kwaliteit is. Ik ben zo dankbaar dat er geen familielid in de buurt van het voertuig stond toen het glas ontplofte. Ik overweeg nu om van fabrikant te veranderen, aangezien de veiligheid van mijn gezin van het grootste belang is en blijkbaar niet zo belangrijk voor Nissan!