Rzeczywiste narzędzie skanujące Consult II kosztuje prawdopodobnie blisko tego, ile warte jest Twoje Altima! Jeśli jest nadal dostępne, musiałbyś kupić nowe od narzędzi Kent-Moore i potrzebowałbyś drogiej subskrypcji, jeśli chciałbyś używać go do programowania ECM. Ktoś na stronie ClubFrontier był w stanie użyć swojego laptopa z tanim kluczem sprzętowym OBD II i aplikacją oprogramowania Consult II, którą kupił online i było to stosunkowo tanie. Wszystko zależy od tego, czego szukasz w narzędziu skanującym, jeśli chodzi o Twoje opcje. Autel ma wiele dobrych opcji. Osobiście posiadam Autel MaxiCheck MX808, który kupiłem kilka lat temu za 350 dolarów od Toolfetch.com i jestem z niego bardzo zadowolony. Ma darmowe aktualizacje przez rok, a potem są one całkiem rozsądne, jeśli chcesz kupić kolejny rok aktualizacji (opcjonalnie). Obejmuje prawie każdy samochód osobowy lub lekką ciężarówkę sprzedawaną w USA od 2006 roku... a za kolejne 100 dolarów możesz dostać zestaw adaptera OBD I, który ma starsze złącze Nissan DLC, dla złączy EEC, 2-pinowe złącze Honda, BMW itp. Pobiera wszystkie różne typy kodów, ma podgląd danych na żywo z możliwością tworzenia wykresów. Ma funkcje serwisowe, takie jak reset przypomnienia o wymianie oleju, ponowne uczenie się objętości powietrza na biegu jałowym i możliwości ponownego uczenia się siłownika przepustnicy. Umożliwia przechowywanie zapisów klientów i łączenie się z drukarką Wi-Fi. Wykonuje ponowne uczenie TPMS. NIE wykonuje przeprogramowywania ECM lub BCM. Warto wejść na ich stronę i to sprawdzić. Jeśli chcesz czegoś, co robi o wiele więcej, to ceny wyższych jednostek Autel zaczynają być drogie, ale nic w porównaniu do tego, co zapłaciłbyś za narzędzie skanujące Snap-on.