Nissan Forum banner

Miarka oleju przekładniowego 2016 Rogue

33K views 21 replies 3 participants last post by  ronneldaang657  
#1 ·
Mój Rogue z 2016 roku nie ma bagnetu do płynu przekładni CVT, jest tylko korek w rurze wlewowej. Widzę, że dostępne są na rynku wtórnym bagnetu do Rogue z 2016 roku zarówno na Amazon, jak i na Ebay.

Czytałem inne posty o bagnetach do przekładni z rynku wtórnego, które nie są dokładne przy sprawdzaniu poziomu płynu przekładni. Jeśli dealer Nissana sprawdza poziom płynu, a następnie instalujesz swój bagnet z rynku wtórnego (pojazd gorący), możesz sprawdzić, czy bagnet z rynku wtórnego jest dokładny. Jeśli nie jest dokładny, możesz zaznaczyć bagnet, aby pokazać prawidłowy poziom płynu. Jakieś przemyślenia na ten temat? Jakieś rekomendacje dotyczące bagnetu z rynku wtórnego?
 
#2 ·
Niezależnie od tego, jakiego bagnetu używasz, właściwym sposobem jego kalibracji będzie dokonanie zmiany za pomocą korka poziomującego, a następnie zaznaczenie poziomu, jaki wskazuje na bagnecie, jako swojej linii "max". CVT nie przejmują się zbytnio niedopełnieniem, ale przepełnienie jest anatemą. Twoja skrzynia biegów nawet nie zauważy o pół kwarty za mało, ale osobiście widziałem, jak pół kwarty za dużo zabiło zupełnie nową RE0F10 w mniej niż 1000 mil. Więc nie ufaj liniom na żadnym kupionym wcześniej bagnecie. Korek poziomujący nigdy się nie myli, gdy jest używany prawidłowo, i powie ci właściwy poziom na bagnecie dla twojej skrzyni biegów.
 
#3 ·
Aby sprawdzić płyn przekładniowy, czy przekładnia powinna mieć normalną temperaturę roboczą dla Nissana Rogue z 2016 roku? Według filmu z YouTube dla Pathfindera z lat 2014-2016, temperatura płynu przekładniowego powinna wynosić od 98°F do 113°F podczas sprawdzania poziomu płynu przekładniowego poprzez wyjęcie korka wyrównawczego (płyn Nissan NS-3, taki sam jak w Rogue z 2016 roku). Płyn będzie płynął szybciej, gdy jest gorący, więc płyn nie powinien być zimny, ale jak krytyczna jest temperatura płynu przekładniowego podczas sprawdzania poziomu płynu przekładniowego poprzez wyjęcie korka wyrównawczego (jeśli nie masz narzędzia diagnostycznego do określenia temperatury płynu przekładniowego)?

Podczas sprawdzania poziomu płynu przekładniowego, czy prawidłowa ilość płynu wypływająca z otworu korka wyrównawczego, jak pokazano na filmie z YouTube dla Pathfindera, jest również poprawna dla Rogue z 2016 roku?
( Film z YouTube dla Pathfindera z lat 2013-2016
)

Czy konieczna jest wymiana płynu przed sprawdzeniem poziomu płynu przekładniowego poprzez wyjęcie korka wyrównawczego? Jaki jest właściwy sposób wymiany płynu przekładniowego w Nissanie Rogue z 2016 roku? Informacje, które znalazłem w Internecie, to: wyjmij korek spustowy przekładni, pozwól płynowi spłynąć do miski, zmierz płyn, który wyszedł i dodaj z powrotem taką samą ilość płynu. Ta metoda nie spuści całego płynu przekładniowego, więc nowy płyn dodany zostanie zmieszany z płynem, który nie został spuszczony. Czy istnieje sposób na spuszczenie całego płynu z przekładni podczas wymiany płynu? Czy jest filtr, który należy wymienić? RockAuto ma filtr przekładniowy dla Rogue z 2016 roku.

Czy 60 000 mil to dobry interwał wymiany płynu przekładniowego w Nissanie Rogue z 2016 roku w normalnych warunkach eksploatacji (bez holowania, bez bagażnika dachowego, bez jazdy w warunkach zapylenia)? Jeśli płyn przekładniowy ma jasnoniebieski kolor do 60 000 mil, czy można poczekać do 60 000 mil przed wymianą płynu przekładniowego?

Płyn zastępczy podczas wymiany płynu przekładniowego powinien być Nissan NS-3, ponieważ nie cały płyn zostanie spuszczony, a nowy płyn zostanie zmieszany z płynem, który nie zostanie spuszczony. W Internecie znajdują się informacje, że Aisin ATF-NS3 jest identyczny z Nissan NS-3 i znacznie tańszy.
 
#4 ·
Płyn zastępczy podczas wymiany płynu w skrzyni biegów powinien być Nissan NS-3, ponieważ nie cały płyn zostanie spuszczony, a nowy płyn zostanie zmieszany z płynem, który nie zostanie spuszczony. W Internecie znajdują się informacje, że Aisin ATF-NS3 jest identyczny z Nissanem NS-3 i znacznie tańszy.
Jak wspomniałem powyżej, wszystkie płyny z rynku wtórnego, które twierdzą, że są odpowiednikiem NS3, będą również mieszalne z NS3, więc nie powinieneś mieć żadnych problemów podczas ich mieszania. Ktoś może mnie poprawić, ale wierzę, że Aisin jest faktycznie dostawcą Nissana dla NS3, a Eneos był dostawcą dla NS2, więc oba te powinny być całkowicie bezproblemowe.
 
#5 ·
Czy silnik musi być uruchomiony, a skrzynia biegów w pozycji Park podczas sprawdzania poziomu płynu w skrzyni biegów poprzez wyjęcie korka wyrównawczego?

Czy miedziana podkładka zgniotowa jest taka sama dla korka wyrównawczego skrzyni biegów i korka spustowego skrzyni biegów (M12 - średnica wewnętrzna 12 mm)? Czy Nissan 11026-31X00 jest właściwą podkładką dla korków wyrównawczych i spustowych skrzyni biegów Rogue 2016? Dorman 097-134 jest odpowiednikiem aftermarketowym dla Nissana 11026-31X00. Czy podkładki korka wyrównawczego lub spustowego skrzyni biegów mogą być ponownie użyte? Miedziana podkładka nie rozerwie się ani nie rozerwie jak podkładki neoprenowe.
 
#6 ·
Czy silnik musi być uruchomiony, a skrzynia biegów w pozycji Park podczas sprawdzania poziomu płynu w skrzyni biegów poprzez wyjęcie korka poziomującego?
Tak, ale tak naprawdę nie powinieneś tego "sprawdzać". Zmień to w ten sposób, a następnie użyj poziomu, aby "skalibrować" swój aftermarketowy bagnet. Lub pomiń bagnet i pobierz aplikację, taką jak CVTz50, która może mierzyć temperaturę. Zachowanie temperatury w CVT jest generalnie bardzo spójne, więc gdy poczujesz, jak zachowuje się temperatura twojej skrzyni biegów w normalnych warunkach, zawsze będziesz wiedział, czy występuje problem.

Czy miedziana podkładka zgniotowa jest taka sama dla korka poziomującego skrzyni biegów i korka spustowego skrzyni biegów (M12 - średnica wewnętrzna 12 mm).
Nie jestem pewien, ale myślę, że nie. Korek skrzyni biegów ma większą główkę i myślę, że podkładka zgniotowa ma większą średnicę zewnętrzną. Swoją drogą, cały czas je ponownie wykorzystuję. Nie przesadzaj z momentem obrotowym, a będą prawie nieskończenie wielokrotnego użytku. Dokręć korek, nie dokręcaj go na siłę. Różne metale zagwarantują, że "dokręcony" się nie poluzuje.
 
#8 ·
Interwał wymiany płynu w skrzyni biegów nie powinien przekraczać 30 tysięcy. A co z filtrem skrzyni biegów? Czy istnieje zalecenie dotyczące interwału wymiany filtra płynu w skrzyni biegów?
W misce olejowej znajduje się sitko, ale nigdy nie widziałem, żeby się zatkało, chyba że skrzynia biegów była na ostatniej prostej i pełna metalowych zanieczyszczeń. Przedmuchanie go, jeśli widać zanieczyszczenia, to dobry pomysł, wymiana jest opcjonalna, ale zwykle niepotrzebna. Pod ulem znajduje się również filtr papierowy, ale Nissan zaleca, aby nigdy go nie wymieniać. Zgadzam się z tą rekomendacją. Jest tam przede wszystkim po to, aby wychwytywać drobne wióry metalu z docierania, a otwarcie ula i jego wymiana może tylko spowodować, że część tego brudu wróci do obiegu. Z tego samego powodu przekładni CVT nigdy nie należy płukać wstecznie.
 
#9 ·
Płyn Eneos N+ jest jasnoniebieski, w tym samym kolorze co płyn Nissan NS-3 i nie sprawi problemów w salonie.

Jaki kolor ma płyn przekładniowy AISIN ATF-NS3? Znalazłem w Internecie informację, że Nissan przedłużył gwarancję na swoje skrzynie biegów dla niektórych modeli, w tym mojego Rogue z 2016 roku, do 10 lat lub 120 000 mil. Jeśli skrzynia biegów ulegnie awarii, a dealer Nissana stwierdzi inny kolor płynu w skrzyni biegów, może stwierdzić, że gwarancja jest nieważna, ponieważ nie użyto płynu przekładniowego Nissan NS-3?

Monitorowanie temperatury byłoby pierwszym wskazaniem, że skrzynia biegów ma problem. Jeśli temperatura nie jest monitorowana, co jest pierwszym wskazaniem, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów?

Czy awarie łożysk w skrzyniach biegów Nissan CVT są częste? Mój Rogue z 2016 roku z przebiegiem 43 000 mil miał uszkodzone przednie prawe łożysko koła i uszkodzone łożysko podporowe na prawym półosi. Widzę, że skrzynie biegów Nissan CVT są produkowane przez firmę Jatco.

Jeśli wymienię płyn przekładniowy w moim Rogue z 2016 roku w odstępach 30 000 mil i mam tylko normalne warunki jazdy (bez holowania, bez bagażnika dachowego, bez zapylenia), czy nadal istnieje duże prawdopodobieństwo, że skrzynia biegów ulegnie awarii przed 100 000 milami? Czy istnieje szansa, że skrzynia biegów wytrzyma 200 000 mil bez żadnych problemów?
 
#10 ·
Płyn Eneos N+ jest jasnoniebieski, w tym samym kolorze co płyn Nissan NS-3 i nie sprawi Ci problemów w salonie.

Jaki kolor ma płyn do przekładni AISIN ATF-NS3? Znalazłem w Internecie, że Nissan przedłużył gwarancję na swoje skrzynie biegów dla niektórych modeli, w tym mojego Rogue z 2016 roku, do 10 lat lub 120 000 mil. Jeśli skrzynia biegów ulegnie awarii, a dealer Nissana znajdzie płyn o innym kolorze w skrzyni biegów, może powiedzieć, że gwarancja jest nieważna, ponieważ nie użyto płynu do przekładni Nissan NS-3?
Każda marka w tym samym kolorze powinna być w porządku do tych celów. Dlatego daję przewagę Eneos nad AMSoil, gdy polecam je klientom. Płyny, które "spełniają lub przewyższają" NS3 dla Twojego '16, faktycznie zachowają gwarancję niezależnie od tego, kto je wyprodukował, ale użycie płynu o innym kolorze naturalnie przenosi ciężar dowodu z salonu na Ciebie. Tak więc utrzymanie wyglądu płynu zgodnego z OE może ostatecznie zaoszczędzić wiele kłopotów w przypadku awarii.

Monitorowanie temperatury byłoby pierwszym wskazaniem, że skrzynia biegów ma problem. Jeśli temperatura nie jest monitorowana, jakie jest pierwsze wskazanie, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów?
Problem polega na tym, że nie dają wielu wskazówek poza szarpaniem. Zanim się pojawi, często jest już za późno. Kiedy szarpanie zaczyna się po raz pierwszy, większość ludzi początkowo zauważa to podczas lekkiego do umiarkowanego przyspieszania pod górę.

Czy awarie łożysk w przekładniach Nissan CVT są powszechne? Mój Rogue z 2016 roku z przebiegiem 43 tys. mil miał uszkodzone przednie prawe łożysko koła i uszkodzone łożysko nośne na prawym półosi CV. Widzę, że przekładnie Nissan CVT są produkowane przez Jatco.
Łożyska kół i półosie CV nie są częścią skrzyni biegów i tak naprawdę nie mają nic wspólnego z problemami CVT.

Jeśli wymienię płyn w skrzyni biegów w moim Rogue z 2016 roku w odstępach 30 tys. mil i mam tylko normalne warunki jazdy (bez holowania, bez bagażnika dachowego, bez zapylonych warunków), czy nadal istnieje duże prawdopodobieństwo, że skrzynia biegów ulegnie awarii przed 100 tys. mil? Czy istnieje szansa, że skrzynia biegów wytrzyma 200 tys. mil bez żadnych problemów?
Jest stary Murano, który często odwiedza nasz warsztat i ma 500 tys. mil na oryginalnym CVT. Od dnia, w którym zjechał z taśmy, miał wymiany oleju co 30 tys. mil lub mniej i był wszędzie, gdzie można sobie wyobrazić, bez żadnej czkawki. Dla odniesienia, samochód ma drugi silnik i inne rzeczy zaczynają się rozpadać, więc w tym momencie nie wątpię, że CVT przeżyje samochód. CVT mają niewiele materiału ciernego sprzęgła, jak A/T, więc po prostu niewiele się zużywa. Zapewnij mu doskonałą opiekę, a prawdopodobnie zapewni Ci wieczny ruch.
 
#11 ·
Czy Rogue 2016 z napędem na wszystkie koła (AWD) ma oddzielny zbiornik oleju dla skrzyni rozdzielczej, który należy sprawdzić?
Czy też skrzynia rozdzielcza jest częścią skrzyni biegów CVT, więc nie ma oddzielnego zbiornika oleju dla skrzyni rozdzielczej?
Wiem, że tylny mechanizm różnicowy ma zbiornik oleju, który należy sprawdzić (olej przekładniowy 75W-90).
 
#12 ·
Czy Rogue 2016 z napędem na wszystkie koła ma oddzielny zbiornik oleju dla skrzyni rozdzielczej, który należy sprawdzić?
Czy też skrzynia rozdzielcza jest częścią skrzyni biegów CVT, więc nie ma oddzielnego zbiornika oleju dla skrzyni rozdzielczej?
Wiem, że tylny mechanizm różnicowy ma zbiornik oleju, który należy sprawdzić (olej przekładniowy 75W-90).
Przedni mechanizm różnicowy jest przymocowany do zespołu skrzyni biegów i mają one wspólny płyn, więc wymiana CVT również dba o mechanizm różnicowy. Tylny mechanizm różnicowy jest inny, ale nie ma nic do zmiany w sprzęgle płynu, to jest uszczelniona jednostka. Sam mechanizm różnicowy to po prostu normalny mechanizm różnicowy, który wymaga normalnego oleju do mechanizmów różnicowych.
 
#13 ·
Z instrukcji obsługi Rogue z 2016 roku:

Przenoszenie oleju:
• Oryginalny olej do mechanizmów różnicowych NISSAN Hypoid Super GL-5 80–W90 lub równoważny konwencjonalny (niesyntetyczny) olej
• Zaleca się wizytę u dealera NISSAN w celu wykonania tej usługi.

Olej do przekładni różnicowej
• Oryginalny olej do mechanizmów różnicowych NISSAN Hypoid Super GL-5 80–W90 lub równoważny konwencjonalny (niesyntetyczny) olej
• Zaleca się wizytę u dealera NISSAN w celu wykonania tej usługi.

Link do filmu na YouTube poniżej pokazuje, jak wymienić olej w przedniej skrzyni rozdzielczej w Rogue z 2016 roku. (przy 2:40 w filmie)


Według filmu na YouTube przedni mechanizm różnicowy i zespół skrzyni biegów nie współdzielą płynu. Czy film na YouTube zawiera dokładne informacje?
 
#14 ·
Olej do skrzyni rozdzielczej:
• Oryginalny olej do mechanizmu różnicowego NISSAN Hypoid Super GL-5 80–W90 lub równoważny konwencjonalny (niesyntetyczny) olej
Tak, moja wina, RE0F10D nie ma konfiguracji syjamskiej. Skrzynia rozdzielcza wymaga oleju hipoidalnego, tak jak dyferencjał. Przepraszam wszystkich i dziękuję za sprawdzenie i poprawienie mnie.

Pierwszą rzeczą, która znika z wiekiem, jest pamięć. Drugą rzeczą jest... yyy... yyy... dajcie mi chwilę, zaraz mi się przypomni...
;)
 
#15 ·
Z przekładni CVT mojego Rogue z 2016 roku dochodzi niski, mechaniczny szum, gdy zdejmuję nogę z gazu. Jeśli wrzucę na luz podczas toczenia się, dźwięk znika. Z rozmowy telefonicznej z lokalnym dealerem Nissana wynikało, że CVT jest źródłem hałasu i może wymagać wymiany, ale gwarancja Nissana na 10 lat lub 120 000 mil nie dotyczy modelu Rogue z 2016 roku. Czy dealer Nissana przekazuje mi poprawne informacje na temat gwarancji na CVT w modelu Rogue z 2016 roku?
 
#16 ·
Z rozmowy telefonicznej z moim lokalnym dealerem Nissana wynikało, że CVT było źródłem hałasu i może wymagać wymiany, ale gwarancja Nissana na 10 lat lub 120 000 mil nie dotyczy modelu Rogue z 2016 roku. Czy dealer Nissana przekazuje mi poprawne informacje na temat gwarancji CVT w modelu Rogue z 2016 roku?
Myślę, że to prawda, ale jeśli chcesz wysłać mi swój numer VIN na PW, mogę uruchomić na nim Service Com, kiedy pójdę do warsztatu we wtorek i na pewno ci to powiem. Myślę, że to był rok '15, kiedy wrócili do standardowych 5-60 w CVT.
 
#18 ·
If the transmission is not covered under Nissan warranty, is there a lemon law that would apply? My 2016 Rogue has 44K miles.
Wątpię. Po wygaśnięciu gwarancji przepisy dotyczące wadliwego produktu mają na ogół zastosowanie do powtarzających się prób naprawy problemu bez jego faktycznego usunięcia. Jednak przy przebiegu zaledwie 44 tys. mil istnieje spora szansa, że Nissan pomoże w pokryciu całości lub części kosztów w ramach zgłoszenia "dobrej woli". Dużo zależy od rekomendacji kierownika serwisu, więc jeśli masz dobre relacje z dealerem, to prawdopodobnie formalność. Jeśli nie, to prawdopodobnie i tak warto zapytać.

If the transmission needs to be replaced, does Nissan have an improved version of the transmission that will be less prone to problems?
Nie widzimy wielu problemów z CVT Rogue drugiej generacji, jeśli są dobrze utrzymywane. Kiedy psują się wcześniej, prawie zawsze jest to wynik dużej ilości ciężkiej jazdy lub przegrzania silnika w połączeniu ze starym płynem w skrzyni biegów. Pierwsza generacja miała problemy zarówno ze złymi korpusami zaworów, jak i brakiem chłodnic, ale to nie dotyczy drugiej generacji.
 
#19 ·
Nigdy niczego nie holowałem moim Rogue, ani bagażnika, ani jazdy w zakurzonych warunkach, jeździłem tylko w północnych Stanach Zjednoczonych, gdzie lato jest tylko 3 miesiące w roku. Przynajmniej połowa z 44 tysięcy mil to kilometry autostradowe i bez forsownej jazdy. Pojazd był zawsze zabierany do Nissana na wymianę oleju silnikowego i inne czynności konserwacyjne. Dealer Nissana powiedział mi, że Nissan nie zaleca wymiany płynu CVT do 60 tysięcy mil, więc płyn CVT nigdy nie został wymieniony. We wtorek dowiem się, czy mam gen2, który z jakiegoś powodu się nie sprawdza.
 
#20 ·
W skrzyni rozdzielczej są wióry metalu, więc trzeba ją wymienić i nie jest to objęte gwarancją fabryczną. Czy zamienne skrzynie rozdzielcze są dostępne tylko u dealera Nissana? Nie mogę znaleźć filmu wideo dotyczącego procedury wymiany dla modelu Rogue z 2016 roku, ale na YouTube jest film dla modelu Rogue z 2015 roku. W modelu Rogue z 2015 roku należy usunąć tylko prawą półoś. Czy to samo dotyczy modelu Rogue z 2016 roku? Po usunięciu prawej półosi odkręć tylny wał napędowy i skrzynię rozdzielczą. Czy to takie proste? Czy nowa skrzynia rozdzielcza kosztuje 1500 dolarów?