Nissan Forum banner

2016 Rogue transmissievloeistof peilstok

33K views 21 replies 3 participants last post by  ronneldaang657  
#1 ·
Mijn 2016 Rogue heeft geen peilstok voor de CVT-transmissievloeistof, er zit alleen een plug in de vulbuis. Ik zie dat er aftermarket peilstokken beschikbaar zijn voor de 2016 Rogue op zowel Amazon als Ebay.

Ik las andere berichten over aftermarket transmissiepeilstokken die niet nauwkeurig zijn om het transmissievloeistofpeil te controleren. Als een Nissan-dealer het vloeistofpeil controleert, en u vervolgens uw aftermarket peilstok installeert (voertuig warm), kunt u controleren of de aftermarket peilstok nauwkeurig is. Als deze niet nauwkeurig is, kunt u de peilstok markeren om het juiste vloeistofpeil aan te geven. Enige gedachten hierover? Aanbevelingen voor een aftermarket peilstok?

#2 ·
Ongeacht welke peilstok u gebruikt, de juiste manier om deze te kalibreren is door een verandering te doen met behulp van de vulplug, en vervolgens het niveau dat deze aangeeft op de stok te markeren als uw "max"-lijn. CVT's geven er niet veel om ondergevuld te zijn, maar overvullen is een gruwel. Uw transmissie zal een halve liter te weinig niet eens merken, maar ik heb persoonlijk gezien hoe een halve liter te veel een gloednieuwe RE0F10 in minder dan 1.000 mijl heeft gedood. Vertrouw dus niet op de lijnen op een voorgekochte stok. De vulplug is nooit verkeerd als hij correct wordt gebruikt, en hij zal u het juiste niveau op de stok vertellen voor uw transmissie.

#3 ·
Om de transmissievloeistof te controleren, moet de transmissie de normale bedrijfstemperatuur hebben voor een 2016 Nissan Rogue? Volgens een YouTube-video voor een 2014-2016 Pathfinder moet de temperatuur van de transmissievloeistof tussen 98°F en 113°F liggen bij het controleren van het transmissievloeistofpeil door de vulplug te verwijderen (Nissan NS-3 vloeistof, hetzelfde als een 2016 Rogue). De vloeistof stroomt sneller als deze warm is, dus de vloeistof mag niet koud zijn, maar hoe kritisch is de temperatuur van de transmissievloeistof bij het controleren van het transmissievloeistofpeil door de vulplug te verwijderen (als u geen scantool hebt om de temperatuur van de transmissievloeistof te bepalen)?

Is de juiste hoeveelheid vloeistof die uit het vulpluggat loopt bij het controleren van het transmissievloeistofpeil, zoals getoond in de YouTube-video voor de Pathfinder, ook correct voor een 2016 Rogue?
( YouTube-video voor 2013-2016 Pathfinder
)

Is het nodig om een vloeistofwissel te doen voordat u het transmissievloeistofpeil controleert door de vulplug te verwijderen? Wat is de juiste manier om de transmissievloeistof te vervangen in een 2016 Nissan Rogue? De informatie die ik op internet heb gevonden, is: verwijder de aftapplug van de transmissie, laat de vloeistof in een pan weglopen, meet de vloeistof die eruit kwam en voeg dezelfde hoeveelheid vloeistof weer toe. Deze methode zal niet alle transmissievloeistof aftappen, dus de nieuwe vloeistof die wordt toegevoegd, wordt gemengd met de vloeistof die niet is afgetapt. Is er een manier om alle vloeistof uit de transmissie te laten lopen bij het vervangen van de vloeistof? Is er een filter dat vervangen moet worden? RockAuto heeft een transmissiefilter voor de 2016 Rogue.

Is 60.000 mijl een goede vervangingsinterval voor de transmissievloeistof op een 2016 Nissan Rogue onder normale bedrijfsomstandigheden (niet slepen, geen topbagagedrager, niet rijden in stoffige omstandigheden)? Als de transmissievloeistof lichtblauw van kleur is tot 60.000 mijl, is het dan oké om te wachten tot 60.000 mijl voordat de transmissievloeistof wordt vervangen?

De vervangende vloeistof bij het vervangen van de transmissievloeistof moet Nissan NS-3 zijn, aangezien niet alle vloeistof wordt afgetapt en de nieuwe vloeistof wordt gemengd met de vloeistof die niet wordt afgetapt. Er is informatie op internet dat Aisin ATF-NS3 identiek is aan Nissan NS-3 en veel goedkoper.

#4 ·
De vervangende vloeistof bij het verversen van de transmissievloeistof moet Nissan NS-3 zijn, aangezien niet alle vloeistof wordt afgetapt en de nieuwe vloeistof wordt gemengd met de vloeistof die niet wordt afgetapt. Er is informatie op internet dat Aisin ATF-NS3 identiek is aan Nissan NS-3 en tegen veel lagere kosten.
Zoals ik hierboven al zei, zullen alle aftermarket-vloeistoffen die NS3-equivalentie claimen ook mengbaar zijn met NS3, dus je zou geen problemen moeten hebben bij het mengen ervan. Iemand kan me corrigeren, maar ik geloof dat Aisin eigenlijk de leverancier van Nissan is voor NS3 en Eneos de leverancier was voor NS2, dus die zouden beide totaal ongecompliceerd moeten zijn.

#5 ·
Moet de motor draaien en de transmissie in Park staan bij het controleren van het transmissievloeistofpeil door de vulplug te verwijderen?

Is de koperen crush-ring hetzelfde voor zowel de transmissie-vulplug als de transmissie-aftapplug (M12 - 12 mm binnendiameter)? Is Nissan 11026-31X00 de juiste ring voor de vul- en aftappluggen van de 2016 Rogue-transmissie? Dorman 097-134 is het aftermarket-equivalent voor Nissan 11026-31X00. Kunnen de ringen van de transmissie-vulplug of aftapplug opnieuw worden gebruikt? De koperen ring scheurt of scheurt niet zoals neopreen ringen.

#6 ·
Moet de motor draaien en de transmissie in Park staan bij het controleren van het transmissievloeistofpeil door de nivelleerplug te verwijderen?
Ja, maar je zou het eigenlijk niet op die manier moeten "controleren". Verander het op die manier en gebruik dan het niveau om je aftermarket stick te "kalibreren". Of sla de stick over en neem een app zoals CVTz50 die de temperatuur kan meten. Temperatuurgedrag in CVT's is over het algemeen zeer consistent, dus als je eenmaal een gevoel hebt gekregen voor hoe de temperatuur van je transmissie zich onder normale omstandigheden gedraagt, zal het je altijd een idee geven als er een probleem is.

Is de koperen crush washer hetzelfde voor zowel de transmissie nivelleerplug als de transmissie aftapplug (M12 - 12 mm binnendiameter).
Weet het niet zeker, maar ik denk het niet. De transmissieplug heeft een grotere kop en ik denk dat de crush washer een grotere buitendiameter heeft. Trouwens, ik hergebruik ze de hele tijd. Doe niet overdreven met het koppel en ze zijn bijna oneindig herbruikbaar. Maak de plug vast, draai hem niet met geweld aan. De verschillende metalen garanderen dat "vast" niet losraakt.

#8 ·
Het verversingsinterval voor de transmissievloeistof mag niet meer dan 30.000 zijn. Hoe zit het met het transmissiefilter? Is er een aanbeveling voor een verversingsinterval voor het transmissievloeistoffilter?
Er zit een zeef in de carterpan, maar ik heb er nog nooit een zien verstoppen, tenzij de transmissie op zijn laatste benen stond en vol metaalresten zat. Het schoonblazen ervan als er zichtbaar vuil is, is een goed idee, het vervangen ervan is optioneel maar meestal niet nodig. Er zit ook een papieren filter onder de bijenkorf, maar Nissan raadt aan om die nooit te vervangen. Ik ben het eens met de aanbeveling. Het is er in de eerste plaats om fijne metaalschilfers van het inrijden op te vangen, en het openen van de bijenkorf en het vervangen ervan kan er alleen maar voor zorgen dat een deel van dat vuil weer in omloop komt. Om dezelfde reden mogen CVT's nooit worden teruggespoeld.

#9 ·
Eneos N+ vloeistof is lichtblauw, dezelfde kleur als Nissan NS-3 vloeistof en zal je geen problemen bezorgen bij de dealer.

Welke kleur heeft AISIN ATF-NS3 transmissievloeistof? Ik heb op internet gevonden dat Nissan de garantie op hun transmissies voor sommige modellen heeft verlengd, inclusief mijn 2016 Rogue, tot 10 jaar of 120.000 mijl. Als de transmissie faalt en een Nissan-dealer een andere kleur vloeistof in de transmissie vindt, zouden ze kunnen zeggen dat de garantie vervalt omdat er geen Nissan NS-3 transmissievloeistof is gebruikt?

Het monitoren van de temperatuur zou de eerste indicatie zijn dat de transmissie een probleem heeft. Als de temperatuur niet wordt gemonitord, wat is dan de eerste indicatie dat er iets mis is met de transmissie?

Is het gebruikelijk dat lagers in Nissan CVT-transmissies falen? Mijn 2016 Rogue met 43.000 mijl had een slecht voorwielager rechtsvoor en een slecht lager op de rechter CV-as. Ik zie dat Nissan CVT-transmissies worden gemaakt door Jatco.

Als ik de transmissievloeistof in mijn 2016 Rogue vervang met intervallen van 30.000 mijl en alleen normale rijomstandigheden heb (niet slepen, geen bagagerek op het dak, geen stoffige omstandigheden), is er dan nog steeds een grote kans dat de transmissie voor 100.000 mijl faalt? Is er een kans dat de transmissie 200.000 mijl zonder problemen kan rijden?

#10 ·
Eneos N+ vloeistof is lichtblauw, dezelfde kleur als Nissan NS-3 vloeistof en zal je geen problemen bezorgen bij de dealer.

Welke kleur heeft AISIN ATF-NS3 transmissievloeistof? Ik heb op internet gevonden dat Nissan de garantie op hun transmissies voor sommige modellen, waaronder mijn 2016 Rogue, heeft verlengd tot 10 jaar of 120.000 mijl. Als de transmissie faalt en een Nissan-dealer een andere kleur vloeistof in de transmissie vindt, zouden ze kunnen zeggen dat de garantie vervalt omdat er geen Nissan NS-3 transmissievloeistof is gebruikt?
Elk merk met dezelfde kleur zou voor die doeleinden prima moeten zijn. Daarom geef ik Eneos een voorsprong op AMSoil bij het aanbevelen aan klanten. Vloeistoffen die NS3 voor uw '16 "voldoen aan of overtreffen", zouden de garantie daadwerkelijk behouden, ongeacht wie ze heeft gemaakt, maar het gebruik van een vloeistof met een andere kleur verschuift de bewijslast natuurlijk van de dealer naar u. Dus het consistent houden van het uiterlijk van de vloeistof met OE kan uiteindelijk veel ergernis besparen in geval van een storing.

Het monitoren van de temperatuur zou de eerste indicatie zijn dat de transmissie een probleem heeft. Als de temperatuur niet wordt gemonitord, wat is dan de eerste indicatie dat er iets mis is met de transmissie?
Het probleem is dat ze niet veel indicaties geven, behalve schokken. Tegen de tijd dat dat verschijnt, is het vaak te laat. Wanneer schokken voor het eerst beginnen, merken de meeste mensen het in eerste instantie op bij het toepassen van lichte tot matige gashendel op een helling.

Is het gebruikelijk dat lagers in Nissan CVT-transmissies falen? Mijn 2016 Rogue met 43K mijl had een slecht voorwielager rechts en een slecht lager op de rechter CV-as. Ik zie dat Nissan CVT-transmissies worden gemaakt door Jatco.
De wiellagers en CV-assen maken geen deel uit van de transmissie en hebben echt niets te maken met CVT-problemen.

Als ik de transmissievloeistof in mijn 2016 Rogue vervang met intervallen van 30K en alleen normale rijomstandigheden heb (niet slepen, geen bagagerek, geen stoffige omstandigheden), is er dan nog steeds een grote kans dat de transmissie faalt vóór 100K mijl? Is er een kans dat de transmissie 200K mijl kan rijden zonder problemen?
Er is een oude Murano die vaak onze werkplaats bezoekt en die 500K heeft gereden met de originele CVT. Hij heeft sinds de dag dat hij van de band rolde, om de 30K of minder verversingen gehad, en hij is overal denkbaar geweest zonder ook maar een hik. Ter referentie: de auto heeft zijn tweede motor en andere dingen beginnen uit elkaar te vallen, dus op dit punt twijfel ik er niet aan dat de CVT de auto zal overleven. CVT's hebben weinig offermateriaal voor de koppeling, zoals een A/T, dus er is gewoon niet veel dat kan slijten. Geef het uitstekende zorg en het zal je waarschijnlijk eeuwige beweging geven.

#11 ·
Heeft een 2016 Rogue met AWD een apart olie-reservoir voor een tussenbak die gecontroleerd moet worden?
Of maakt de tussenbak deel uit van de CVT-transmissie, dus is er geen apart olie-reservoir voor de tussenbak?
Ik weet dat het achterdifferentieel een olie-reservoir heeft dat gecontroleerd moet worden (75W-90 versnellingsbakolie).

#12 ·
Heeft een 2016 Rogue met AWD een apart olie-reservoir voor een tussenbak die gecontroleerd moet worden?
Of is de tussenbak onderdeel van de CVT-transmissie, dus is er geen apart olie-reservoir voor de tussenbak?
Ik weet dat het achterdifferentieel een olie-reservoir heeft dat gecontroleerd moet worden (75W-90-tandwielolie).
Het voorste differentieel zit vast aan de transmissie-eenheid en ze delen vloeistof, dus het vervangen van de CVT verzorgt ook het differentieel. Het achterste differentieel is anders, maar er is niets te veranderen in de vloeistofkoppeling, dat is een afgesloten eenheid. Het differentieel zelf is gewoon een normaal differentieel dat normale differentieelolie nodig heeft.

#13 ·
Uit de handleiding van de 2016 Rogue:

Overbrengingsolie:
• Originele NISSAN differentieelolie Hypoid Super GL-5 80–W90 of gelijkwaardige conventionele (niet-synthetische) olie
• Het wordt aanbevolen dat u voor deze service een NISSAN-dealer bezoekt.

Differentieelolie
• Originele NISSAN differentieelolie Hypoid Super GL-5 80–W90 of gelijkwaardige conventionele (niet-synthetische) olie
• Het wordt aanbevolen dat u voor deze service een NISSAN-dealer bezoekt.

De link naar de YouTube-video hieronder laat zien hoe u de olie van de voorste transfer case kunt verversen op een 2016 Rogue. (bij 2:40 in de video)

Volgens de YouTube-video delen de voorste diff en de transmissie-eenheid geen vloeistof. Geeft de YouTube-video nauwkeurige informatie?

#14 ·
Transferolie:
• Originele NISSAN Differentieelolie Hypoid Super GL-5 80–W90 of gelijkwaardige conventionele (niet-synthetische) olie
Ja, mijn fout, de RE0F10D heeft niet de Siamese opstelling. De transfer heeft hypoid nodig, net als de diff. Sorry allemaal, en bedankt voor het opzoeken om me te corrigeren.

Het eerste dat met de leeftijd verdwijnt, is je geheugen. Het tweede is... uh... uhm... geef me even een minuutje, het komt zo wel weer...
;)

#15 ·
Er komt een mechanisch zoemend geluid met een lage toonhoogte van de CVT van mijn 2016 Rogue als ik het gas loslaat. Als ik in de vrijstand schakel tijdens het uitrollen, verdwijnt het geluid. Volgens een telefoongesprek met mijn lokale Nissan-dealer werd gedacht dat de CVT de bron van het geluid was en mogelijk vervangen moest worden, maar de garantie van Nissan van 10 jaar of 120.000 mijl is niet van toepassing op de 2016 Rogue. Vertelt de Nissan-dealer mij de juiste informatie over de CVT-garantie op een 2016 Rogue?

#16 ·
Volgens een telefoongesprek met mijn lokale Nissan-dealer werd gedacht dat de CVT de bron van het geluid was en mogelijk vervangen moest worden, maar de garantie van Nissan van 10 jaar of 120.000 mijl is niet van toepassing op de 2016 Rogue. Vertelt de Nissan-dealer mij de juiste informatie over de CVT-garantie op een 2016 Rogue?
Ik denk dat dat klopt, maar als je me je VIN wilt sturen, kan ik er een Service Com op uitvoeren als ik dinsdag naar de werkplaats ga en het je zeker vertellen. Ik denk dat het '15 was toen ze teruggingen naar de standaard 5-60 op de CVT's.

#18 ·
If the transmission is not covered under Nissan warranty, is there a lemon law that would apply? My 2016 Rogue has 44K miles.
Ik betwijfel het. Na de garantie zijn de lemon laws over het algemeen van toepassing op herhaalde pogingen om een probleem te repareren zonder dat het daadwerkelijk is opgelost. Met slechts 44.000 mijl is er echter een behoorlijke kans dat Nissan zal helpen met alle of een deel van de kosten in het kader van een "goodwill"-indiening. Dat hangt sterk af van de aanbeveling van de servicemanager, dus als je een goede relatie hebt met de dealer, is dat waarschijnlijk een uitgemaakte zaak. Zo niet, dan is het waarschijnlijk nog steeds de moeite waard om te vragen.

If the transmission needs to be replaced, does Nissan have an improved version of the transmission that will be less prone to problems?
We zien niet veel problemen met de gen2 Rogue CVT's als ze goed worden onderhouden. Als ze vroegtijdig kapot gaan, is dat bijna altijd het gevolg van veel hard rijden of oververhitting van de motor in combinatie met oude vloeistof in de versnellingsbak. De gen1's hadden problemen met zowel slechte kleplichamen als het ontbreken van koelers, maar dat geldt niet voor de gen2.

#19 ·
Ik heb nog nooit iets met mijn Rogue gesleept, geen bagagedrager, niet gereden in stoffige omstandigheden, alleen gereden in het noorden van de VS waar het maar 3 maanden per jaar zomer is. Minstens de helft van de 44.000 mijl is snelweg en er is niet hard gereden. Het voertuig is altijd naar de Nissan gebracht voor olieverversingen en ander onderhoud. De Nissan-dealer vertelde me dat Nissan het niet aanbeveelt om de CVT-vloeistof te vervangen tot 60.000 mijl, dus de CVT-vloeistof is nooit vervangen. Ik zal dinsdag te weten komen of ik een gen2 heb die om de een of andere reden niet goed standhoudt.

#20 ·
Er zitten metaalschilfers in de tussenbak, dus deze moet worden vervangen en valt niet onder de fabrieksgarantie. Zijn vervangende tussenbakken alleen verkrijgbaar bij een Nissan-dealer? Ik kan geen video vinden voor de vervangingsprocedure voor een 2016 Rogue, maar er is een video op YouTube voor een 2015 Rogue. Bij een 2015 Rogue hoeft alleen de rechter CV-as te worden verwijderd. Geldt dat ook voor een 2016 Rogue? Zodra de rechter CV-as is verwijderd, schroeft u de achterste aandrijfas en de tussenbak los. Is het zo simpel? Kost een nieuwe tussenbak $1500?